Sabtu, 13 Oktober 2012

Karangan - Catatan 2


CATATAN HARIAN 2


Tuliskan catatan harian aktiviti yang kamu lakukan setiap hari.



Isi-isi Penting
Hari 1
- sekolah
- petang – menyiapkan kerja sekolah – bermain bola sepak
- malam – mengulang kaji pelajaran
Hari 2
- sekolah
- petang – membantu bapa menanam sayur
- malam – mengulang kaji pelajaran
Hari 3
- pagi - sekolah
- tidak balik sebab ada perjumpaan pengakap
- malam – membuat kerja rumah
Hari 4
- pagi - sekolah
- petang – membuat kerja rumah – tidak bermain petang ini
- malam – ke masjid



Isnin, 2 Januari 2008
Seperti biasa saya ke sekolah. Pada sebelah petang, setelah makan tengah hari saya
berehat seketika. Saya menyelesaikan kerja sekolah dari pukul 3.00 hingga 5.00 petang.
Saya bermain bola sepak dari pukul 5.30 hingga 6.30 petang. Pada sebelah malam
pula, saya mengulang kaji pelajaran. Saya masuk ke bilik tidur pada pukul 10.00 malam.
Selasa, 3 Januari 2008
Dari pukul 7.30 pagi hingga 1.00 petang berada di sekolah. Pada sebelah petang,
seperti biasa menyelesaikan kerja sekolah dari pukul 3.00 hingga 5.00 petang.
Petang ini saya tidak bermain kerana membantu bapa menanam sayur di belakang
rumah. Saya mengulang kaji pelajaran dari pukul 8.00 hingga 9.30 malam.
Rabu, 4 Januari 2008
Sebelah pagi di sekolah. Hari ini saya tidak balik ke rumah kerana ada perjumpaan ahli
pengakap. Balik ke rumah pada pukul 5.00 petang. Setelah membersihkan diri, saya berehat.
Saya membuat kerja rumah dari pukul 8.00 hingga 9.30 malam.
Khamis, 5 Januari 2008
Seperti hari-hari yang lain, saya ke sekolah pada sebelah pagi. Mulai pukul 3.00 hingga
5.30 petang saya membuat kerja rumah. Petang ini saya tidak bermain. Pada sebelah malam,
saya ke masjid. Saya tidur pukul 10.30 malam.


2 ulasan: